Lonely hearts club

Jag älskar dig!

Ditt hjärta är så litet och skört. Ibland slår det för hårt, ibland kanske det inte slår alls. Ibland känns nog inte slagen lika ofta. Ibland tror man att hela bröstkorgen ska krossas för att det bankar så hårt hårt hårt inuti hjärtat.
Och jag vet hur det känns.  Jag vet hur det känns att känna sig tommare än tommast men ändå så full av något man inte vill känna. Jag vet hur det känns när hjärtat slag håller på att riva sig ut, vet hur det känns att på natten ligga och omfamna något som inte existerar, att omfamna luft och låtsas att det är någon. Vet hur ensamheten biter sig fast och aldrig lämnar en.

Jag önskar ditt hjärta var impregnerat,
skyddat från verklighetens dödliga explosioner. Önskar mitt hjärta var det också.

Men någon dag, någon dag fina du så kommer vi hitta till någons famn.
Fastän vi inte riktigt vill tro på det själva.
Tills dess får vi trösta varandra med kramar.

(Glöm inte att: du är den finaste LOCKHÅRIGA flickan i världen.)



Kommentarer
Postat av: Greta

du är den finaste rödhåriga/alviga/finiga alvan i världen. jag älskar dig. <3

2008-11-27 @ 22:05:06
URL: http://punkelikat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0