2000-talets exploderande atombomb i litet format

Det är dags igen nu
att samla mitt hjärtas alla sånger
samla mig
det är dags nu
att säga det som aldrig
sagts

Något slår hårt inuti
något vill explodera
att desarmera är inget alternativ

jag tror det är jag
att jag är fågeln
som ännu inte prövat
sina duniga vingar
jag byggde dem genom
att ligga omsvept av mitt duntäcke
i min säng alldeles för många dagar

Tid för
förändring
det är dags att
ta sig i kragen nu
och
börja
leva

När jag samlat alla sånger
ska jag sjunga för dig
sjunga för världen
jag ska berätta
alla hemligheter
jag aldrig haft
(kanske ljuga för att
verka mer intressant)

Mitt hjärta ska få explodera
jag ska dränka världen
med allt mitt
(så det inte spelar någon roll
om polarisarna smälter)

Väntar på att kollidera
för att
vi två kommer från olika håll
är det vi som är
2000-talets exploderande atombomb?

Jag ska göra en dubbel-cd
kanske en trippel
ska slänga ut skivor
som godisregn
på småstadsmarknader
hjärtat kommer bli tomt
det enda som blir kvar
är ett eko lämnat med flit
men det kommer fyllas igen
med kärlek som räcker
åt en hel kontinent
(när du inser hur fantastisk jag är)

Kommentarer
Postat av: M

alltså du är så strålande. får tårar alva. du är fantastisk på att skriva.

2008-11-15 @ 00:33:45
URL: http://moapersson.wordpress.com
Postat av: Jesper

underbart

2008-11-15 @ 18:53:17
URL: http://www.myspace.com/brdrj
Postat av: c

jävligt fint skrivet

2008-11-25 @ 19:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0