Vi kan låtsas att det är krig

Vi kan låtsas att det är krig. Du kan stå där och slänga med luggen så du inte får den i ögonen medan jag står och tittar på dig, med hat i mina ögon och i min mun. Min spya ska kväva dig hade jag tänkt. Jag hade tänkt att du skulle stå på knä och be om att få ditt liv tillbaka. Med förakt skulle jag kolla på dig, sedan spotta en loska rakt i pannan på dig.
Som jag skulle må då, en bitterljuv känsla i magen som kan liknas vid välbefinnande. Jag skulle må så jävla bra.



vi kan låtsas att det är krig
stå där med nävarna i luften
och fäktas
fäktas mot det som fängslar oss
Slåss för friheten
sen vet du vad som händer
vi springer därifrån
med våra fingrar trycka i varandras handflator
när vi sprungit klart
ser vi märken från naglar
och tänker att
vi gjorde det vi kunde
och vi gjorde något bra
vi har märken i handflatorna
som ett evigt minne
av kriget vi faktiskt vann
vi kan låtsas att det blir fred
att hela jorden kramas
och allra mest du och jag
vi kan låtsas att det vi sprang ifrån
aldrig skulle kunna komma ikapp

vi kan låtsas att verkligheten inte finns
att det som händer nu
glöms bort

Kommentarer
Postat av: Klara

fin blogg du har.

2008-12-19 @ 18:25:57
URL: http://zorken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0